Iyengar jóga Litoměřice

Jóga cvičení jógy Litoměřice

UZAVŘENÍ STUDIA


Namaste milí jogíni!

Jak už víte, byla jsem nucena nařízením vlády studio od 13.3.2020 zavřít. Tím bylo naše společné praktikování jógy velmi nečekaně přerušeno. A nevíme na jak dlouho. Přiznávám, že vývoj situace mě, a pravděpodobně i mnohé z vás, zaskočil. Zatím ještě nikdo nedokáže odhadnout, jak dlouhé naše odloučení bude a kdy se budeme znovu beze strachu na lekcích jógy potkávat.

S vyúčtováním zameškaných lekcí prosím vyčkejme, až bude jasné, kdy bude možné ve výuce pokračovat. Chci věřit, že to bude, že to bude brzy a že mi zachováte přízeň.

Mám pocit, že bychom mohli celou situaci pochopit jako příležitost pro obrácení pozornosti do sebe a hledání vnitřního klidu právě přes jógovou praxi. Mnohé jste se už naučili a můžete to teď využít. Internet v této době bude plný on-line jógových lekcí a některé určitě budou stát za to. Já se k tomuto způsobu předávání jógy prozatím nechystám. Čas který byste strávili hledáním vhodné on-line lekce můžete strávit mnohem smyslupněji: VLASTNÍ PRAXÍ!!  ZKUSTE CVIČIT SAMI!!

Budu vám na tomto místě průběžně nabízet sekvence ásan tak, abyste měli čeho se při domácí praxi držet. 
Pokud nebudete něčemu rozumět, bez obav se na mě obraťte!

1. sekvence podle Geety S. Iyengar: začátečníci

ADHO MUKHA ŠVANÁSANA

Pes hlavou dolů

TADÁSANA
postavte se s chodidly mírně od sebe, stiskněte cihlu mezi stehny - posilujete svaly stehen a vaše bedra získají více prostoru a uvolní se

TRIKÓNÁSANA
v širokém stoji s chodidly daleko od sebe vytočte nejprve pravou nohu o 90° do prava a ukloňte se k ní. Využijte práci stehen a sledujte, jestli jste schopní udržet prostor v bedrech.

TADÁSANA + ÚRDHVAHASTÁSANA
cihla mezi stehny + vzpažení

PÁRŠVAKÓNÁSANA
v širokém stoji rozkročném vytočte nejprve pravou nohu, pak jí pokrčte v koleni a ukloňte se k ní, spodní ruka na cihle, horní ruku do vzpažení

TADÁSANA
cihla mezi stehny

VÍRABHADRÁSANA II
začínáte stejně jako v Páršvakonásaně, ale zůstáváte vzpřímeně, neukláníte se, paže jsou v upažení do stran

TADÁSANA
cihla mezi stehny

VÍRABHADRÁSANA I (BOJOVNÍK I)
v širokém roznožném stoji přetáčíte celé tělo k jedné noze, vzpažujete a pokrčujete přední nohu v koleni

SUKHÁSANA + PARVATÁSANA
ve zkříženém sedu na cihle propleťe prsty rukou, přetočte dlaně a vzpažte, prodlužujte boční strany trupu. Vyměňte překřížení nohou i propletení prstů rukou.

VÍRABHADRÁSANA I
snažte se o stejné prodloužení bočních stran trupu jak v Sukhásaně.

TADÁSANA
cihla mezi stehny

ADHO MUKHA ŠVANÁSANA
cihla mezi stehny

UTTANÁSANA
předklon ve stoji

ŠÍRŠÁSANA
stoj na hlavě - zvolte variantu, kterou zvládnete (u zdi, v rohu místnosti, mezi 2 židlema...)pokud nezvládnete nic z toho, zkoušejte alespoň přípravu na plnou pozici, tzn. zvedejte střídavě 1 nohu, 2. noha zůstává na zemi
nebo udělejte PRASÁRITA PADÓTTANÁSANU - předklon ve stoji v širokém roznožení a podložte si hlavu

ADHO MUKHA VÍRÁSANA
v sedu na patách s koleny mírně od sebe prodlužte tělo za nataženýma rukama vpřed

BADDHA KÓNÁSANA
ve vzpřímeném sedu na cihle, chodidla k sobě a kolena od sebe

UPAVIŠTA KÓNÁSANA
vzpřímený sed na cihle, nohy natažené do stran
zkuste, jestli můžete se vzpřímenou páteří sedět na zemi

PAŠČIMOTTANÁSANA
předklon v sedu s nataženýma nohama před sebou, chyťte se za malíkové hrany chodidel nebo použijte pásek

SETU BANDHA SARVÁNGÁSANA
v lehu na zádech pokrčte kolena, zatlačte chodidla v šíři boků do podložky a zvedněte pánev. Založte pod křížovou kost cihlu. Propleťte prsty rukou do sebe a natáhněte lokty nebo chyťte okraje podložky nataženýma rukama.

ŠAVÁSANA
mrtvola

další jednoduché sekvence:
https://www.yogalacrosse.com/wp-content/uploads/2017/12/PracticeSequence1-1.pdf

https://www.yogalacrosse.com/wp-content/uploads/2017/12/PracticeSequence1-2.pdf

https://www.yogalacrosse.com/wp-content/uploads/2017/12/PracticeSequence1-3.pdf

https://www.yogalacrosse.com/wp-content/uploads/2017/12/PracticeSequence1-4.pdf

https://www.yogalacrosse.com/wp-content/uploads/2017/12/PracticeSequence1-5.pdf




On-line lekce s Richardem Lipkou, předsedou České asociace iyengar jógy:
http://www.jogaplzen.cz/new/cs/2020/03/30/online-lekce/

 
Vyjádření vnučky B.K.S. Iyengara k situaci s pandemií:
https://jogaiyengar.cz/abhijata-k-situaci-s-pandemii/




2. sekvence podle Geety S. Iyengar

ADHO MUKHA ŠVANÁSANA

TADÁSANA

TRIKÓNÁSANA 2X
PÁRŠVAKÓNÁSANA 2X

ADHÓ MUKHA ŠVANÁSANA
UTTANÁSANA
ADHÓ MUKHA ŠVANÁSANA

VÍRABHADRÁSANA I.  2X
VÍRABHADRÁSANA I.(ruce na bocích) 2x

TADÁSANA
VÍRABHADRÁSANA II.  2X

UTTANÁSANA (rovná záda)
UTTANÁSANA (plná pozice)

TADÁSANA
ARDHA ČANDRÁSANA

UTTANÁSANA
UTTANÁSANA (cihla mezi stehny)

SUPTA BADDHAKONÁSANA

ŠÍRŠÁSANA

ADHO MUKHA VÍRÁSANA

SETU BANDHA SARVÁNGÁSANA (cihla pod křížovou kostí)

SETU BANDHA SARVÁNGÁSANA (bez cihly)

SARVÁNGÁSANA (na židli)

HALÁSANA (nohy na židli)

VIPARITA KARANÍ (cihla pod křížovou kostí, nohy na zdi)

SUPTA SVASTIKÁSANA



On-line lekce s Richardem Lipkou, předsedou České asociace iyengar jógy:
http://www.jogaplzen.cz/new/cs/2020/03/30/online-lekce/

 
Vyjádření vnučky B.K.S. Iyengara:
https://jogaiyengar.cz/abhijata-k-situaci-s-pandemii/


Pravidelné lekce Iyengarovy jógy v Litoměřicích

Buďte vítání ve Studiu Jóga-Litoměřice.

Můžete se zde seznámit s unikátní jógovou metodou pojmenovanou podle světoznámého indického učitele B.K.S. Iyengara (1918 - 2014) pod vedením ceritifikované lektorky Iyengarovy jógy Sylvie Baráškové.

Zájemci, kteří nemají s Iyengarovou jógou žádné zkušenosti, mohou navštěvovat jednou týdně vždy ve stejném čase kurz pro začátečníky.

Pokračující praktikující poté vybírají v rozvrhu z 6 lekcí týdně podle svých časových možností a priorit ty, které jim nejlépe vyhovují.


Je třeba připomenout, že jóga je praktický předmět a může vám pomoci začít měnit věci ve svém životě pouze při pravidelném praktikování.

Co vám pravidelné cvičení jógy přinese?

* na úrovni pohybového aparátu - stabilitu, sílu, pevnost a pružnost těla, pocit lehkosti a celkové vzpřímení

* na úrovni fyziologického těla - zlepšení orgánových funkcí - dýchání, oběhového systému, trávení, kvalitnější spánek

* na úrovni mysli a nervového systému - lepší soustředění, emoční stabilitu, jasnější myšlení, zlepšení nálady

* na úrovni duchovní -  sjednocení těla, mysli a duše, sebepoznání


Jóga - HATHAJÓGA - Iyengar jóga


Jedinečná, jasná, propracovaná a efektivní je metodika výuky jógy podle B.K.S. Iyengara.

Iyengarovu jógu charakterizuje:

PŘESNOST - zaměření na přesné nastavení těla v pozici, postupné smysluplné zaujímání pozice a pozorné vycházení z pozice. Preciznosti je dosahováno správným a postupným zarovnáváním kostí v kloubech přes promyšlenou práci svalů tak, aby bylo dosaženo stability a rovnováhy v těle s menším svalovým úsilím. Vlastní přesné zarovnávání těla zlepšuje energetickou cirkulaci a tvoří prostor uvnitř těla. To v důsledku vede ke zdraví.

ČAS STRÁVENÝ V POZICI - je doba setrvání v ásaně během níž dochází k hlubšímu působení na tělo i mysl.

SEKVENCE -  správné pořadí a provázanost jednotlivých pozic a sestav.

Výsledkem správného řazení pozic, přesného nastavení těla v pozicích a správné doby setrvání v pozici je stav stabilní lehkosti v ásaně, fyzické i mentální vyrovnanosti a vnitřního ticha. Pro dosažení tohoto stavu využívá Iyengarova jóga hojně POMŮCKY jako např. dřevěné bločky, lavice, stoličky, polštáře, deky a popruhy.

MEDITACE V POHYBU - praktikováním ásan působíme nejen na fyzické a fyziologické tělo, vedeme zároveň svou mysl k vědomí toho, co právě děláme. Vědomá kontrola nastavení jednotlivých částí těla během ásanové praxe nám nedovolí odbíhat z přítomného okamžiku. Tělo a ásana se tak stávají meditačním předmětem. Naše mysl je v daném okamžiku zaměstnána pouze momentálním nastavováním nebo udržením dosaženého nastavení těla v prostoru, je nucena se plně soustředit na skutečný přítomný okamžik a tím v podstatě regeneruje a odpočívá. Dochází tak k očistnému procesu na úrovni mysli, jež B.K.S. Iyengar nazval meditací v pohybu.

KVALITA VYUČUJÍCÍCH - učitelé Iyengar jógy studují v Čechách minimálně 3 roky, než mohou získat certifikát úrovně Introductory.

PRANAJAMA - prodlužování dechu lze zařazovat až po vybudování pevných základů v ásanové praxi



ÓM

Jóga Óm je posvátný hlas vesmíru. Podle starých indických textů je Óm: všechno to co bude i to co nebude, všechno to co je i to co není, všechno to co bylo i to co nebylo a taky všechno to ostatní. Ve skutečnosti je všechno zvukem Óm. Óm představuje nejvyšší realitu.
Zpívání Óm v úvodu jógové praxe zvyšuje uvědomění si vibrace ve vlastním těle, jež může pokračovat i do mysli.
Opakovaná slabika Óm prostřednictvím lidského hlasu se nejvíce přibližuje tónu vesmírné vibrace.


Atmanjali mudra

Symbolické spojení dlaní před středem hrudi, sídlem našeho Já, nás připravuje na komunikaci s božstvím v sobě, dává nám procítit to, co máme s bohem společné, propojuje srdce s myslí, aby se inteligence racionální mysli naší osobnosti mohla setkat s inteligencí srdce, intuicí a byla tak nastolena mezi nimi rovnováha. Vnitřního pokoje a harmonie může být dosaženo vždy jen vyvážením dvou protikladů.


Jóga - Patandžali - invokace

Při zahájení lekce Iyengar jógy se po celém světě v různých melodiích zpívá poděkování mudrci Patandžalimu, který jako první sepsal učení jógy do tzv. Jóga súter a tím jí dal formální, psanou a respektovanou podobu.


Invokace:                                                            Překlad B.K.S. Iyengara:
                                                
Jogena čitasja padéna vadžam                     Pokloňme se nejvznešenějšímu z učenců, Pataňdžalimu,

Malam šarírasja cja vajdakéná                       který nám dal jógu pro čistotu mysli,
 
Jópá karótam pravaram munínám                gramatiku pro čistotu řeči,

Patandžalim prándžaliránató smí                  a lékařství pro čistotu těla.

Ábáhu purušákáram                                         Pokloňme se před Pataňdžalim, vtělením Adišéši,

Šanka čakrási dhárinam                                  jehož trup je lidský,

Sahasra šírasam švétam                                který třímá lasturu a disk

Pranamámí Patandžalim                                a je korunován tisícihlavou kobrou.

Hari óm


Guru mantra

Guru Brahma, Guru Višnu                                     Guru je Brahma, Guru je Víšnu

Guru dévo Mahéšvarahá                                      Guru je Mahéšvara

Guru sakšat, param Brahma                                skláním se před Guruem, který je Parambrahma

tasmai šrí guravey namahá                                  jemu, vznešenému, se klaním


Kontaktní formulář   (z kategorie: Jóga podle Iyengara)






Položky formuláře označené hvězdičkou jsou povinné (*)

KURZ JÓGY PRO ZAČÁTEČNÍKY

Chcete se seznámit s Iyengar jógou systematicky, postupně ve skupině stejně "začínajících"? Jste úplný začátečník a nemáte s jógou žádné zkušenosti? Vyzkoušejte tříměsíční KURZ PRO ZAČÁTEČNÍKY.

Postupně se v něm seznámíte s tím, jak vědomě ovládat své tělo. Začnete si uvědomovat propojení těla a mysli.  Z fungování v běžném životě, kdy se většinou soustředíme na vnější podněty, plníme zadané úkoly a přání druhých, obrátíme svou pozornost více sami k sobě, ke svým vnitřním pocitům a prožitkům spojeným s ovládáním těla. Bez určité fyzické námahy se to neobejde, ale tím lépe si pak uvědomíme pocity uvolnění, ztišení a zklidnění, které z těla přejdou do mysli....

Cyklus 12 lekcí bude probíhat:


každý ČTVRTEK od 9. dubna do 25. června 2020 vždy 19.15h - 20.45h

cena: 1995,- Kč (12 lekcí)


Přihlašovat se můžete již nyní mailem nebo použijte kontaktní formulář na webu. Do přihlášky uveďte své celé jméno a adresu.
Kurz bude otevřen po přihlášení min. 6 zájemců. S úhradou kurzovného vyčkejte na vystavení faktury, která vám bude zaslána po přihlášení.



Kontakt

Sylvie Barášková
Palachova 870/27
412 01 Litoměřice
IČO: 67837280

provozovna:
Studio Jóga-Litoměřice, Kamýcká 31, Litoměřice.
tel: +420 736 612 755
e-mail: info@joga-litomerice.cz
Mapa místo na mapě

Evidujeme tržby podle zákona 112/2016 Sb., o evidenci tržeb §25 odst.. 2 písm. a)

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.


Jméno:

Heslo:

Nákupní košíkKošík: 0,00
Jóga Skupina1 AmSvanásana 6a Skupina2 Paščimottanásana 2a Skupina3

© Všechna práva vyhrazena Klasické zobrazení

Chabera - Tvorba stránek   Redakční systém: PS2